NUMARUL
191-192
Niro Tower este un proiect ambiţios, amplasat într-o zonă de top a Bucureştiului, lângă Centrul ...
Niro Investment Group” – 20 de ani de implicare activă în societatea românească
Iată-ne, așadar, în plină participare a țării noastre, pe măsura puterilor, la înalta responsabilitate oferită ...
- ne declară E.S. dl. Todor Ivanov Churov, Ambasador al Bulgariei la București - Cum ați ...
În continuarea prezentării temeiurilor istorice pentru care Transilvania este teritoriu românesc, publicăm diversele încercări de manipulare ...
Născut dintr-o voință comună la cel mai înalt nivel politic, „Sezonul România-Franța” 2019, care se ...
Prezent la postul din România de mai puțin de șase luni, noul Ambasador al Marii ...
Într-o ambianță inegalabilă, la Cazinoul din Sinaia, a fost celebrat un moment unic - împlinirea ...
Ultimele 100 de zile în care la cârma ţării s-a aflat Nicolae Ceauşescu s-au constituit ...
Anul 2019 debutează în Republica Moldova cu intrarea în linie dreaptă a confruntărilor politice în ...
La sfârșitul anului 2018, românii din țară și din Diaspora au celebrat un secol de ...
Celebrarea unui secol de existență a Uniunii Ziariștilor Profesioniști, prima organizație de breaslă din România ...
Alegătorul contemporan, aflat în apropierea alegerilor europarlamentare, încearcă să se descurce printre lozincile ce ar ...

Articole din categoria ‘Eveniment prestigios’

Triumful artei lirice

Reporter: editura October - 26 - 2015 Comments Off on Triumful artei lirice

Cea de-a treia ediţie a concursului „Le Grand Prix de l’Opéra”, desfăşurată la Opera Naţională Bucureşti, a reunit la start peste 150 de tineri cântăreţi reprezentând 49 de ţări de pe întreg mapamondul. Acest eveniment plasează Bucureştiul pe harta celor mai importante manifestări din sfera operei. Competiţia imaginată de noua conducere a Operei Naţionale Bucureşti încă din primele zile ale mandatului acesteia, la sfârşitul anului 2012, şi-a propus să se înscrie printre cele mai prestigioase manifestări de gen din lume, orientându-se imediat către integrarea pe plan internaţional în Federaţia Mondială a Concursurilor Internaţionale de Muzică, cu sediul la Geneva. Procesul în urma căruia Le Grand Prix de l’Opéra” a devenit singurul concurs de canto din partea aceasta a lumii acreditat de Federaţia mondială s-a derulat pe parcursul a trei ani şi s-a finalizat cu votul favorabil primit în Comitetul Executiv şi în Adunarea Generală a Federaţiei.

Laureații și juriul în foaierul Operei Naționale

Laureații și juriul în foaierul Operei Naționale

Cea de-a treia ediţie a Le Grand Prix de l’Opéra” a fost şi cea mai spectaculoasă de până acum. Etapa preliminară a constat în analiza înregistrărilor trimise de candidaţi, realizată de unii dintre cei mai reputaţi specialişti ai Operei Naţionale Bucureşti, interpreţi cu o carieră spectaculoasă şi cu o experienţă de necontestat. Maria Slătinaru-Nistor, Sanda Şandru, Vasile Martinoiu şi Alexandru Badea (tenor român stabilit la Viena) au constituit falanga de artişti lirici din juriu, secondaţi de dirijorul Adrian Morar, de maeştrii acompaniatori Luminiţa Berariu şi Ioana Maxim şi de muzicologul Mihai Cosma. Au promovat 68 de cântăreţi, invitaţi la Bucureşti pentru etapele publice, jurizate de un grup de directori de opere, completat cu doi critici muzicali, reprezentând opt ţări din Europa şi Asia. Este pentru prima dată când la un concurs de canto din România vin în juriu reprezentanţi de top ai tuturor ţărilor care au constituit leagănul de formare şi de dezvoltare a genului operei.

În semifinală au promovat 28 de tineri, dominaţi numeric de reprezentanţii Poloniei, urmaţi de cei ai României, iar nouă s-au calificat în Finală, punct culminant al competiţiei, etapă în care au interpretat, pe scena Operei Naţionale Bucureşti, în cadrul unui concert de înaltă calitate artistică. Marele câştigător al acestei ediţii a fost reprezentanta Olandei, Deidre Judith Angenent, soprană cu o voce amplă, fermă, sigură şi atent controlată, care a propus un repertoriu pretenţios, din opere de Mascagni şi Wagner, redat cu măiestrie. Premiul al doilea a revenit mezzo-sopranei poloneze Agatha Schmidt (membră a Studioului Operei din Paris), în timp ce Premiul III a fost câştigat de Jakub Josef Orlinski, tot din Polonia, un contra-tenor excepţional, care din această toamnă va pleca la New York, ca titular al unei burse de studiu oferită de cea mai cunoscută instituţie formatoare de muzicieni din lume, „Juilliard School of Music”.

În timpul ceremoniei de decernare a premiilor

În timpul ceremoniei de decernare a premiilor

Şi reprezentanţii României au avut o evoluţiei bună, concretizată în două Premii: basul Iustinian Zetea a primit Premiul special al juriului pentru interpretarea unei arii germane, iar foarte tânărul tenor George Ionuţ Vîrban a primit Premiul Radio România Cultural şi un contract cu Opera Naţională Bucureşti (participarea la „Promenda Operei”, eveniment outdoor desfăşurat în faţa a peste 10.000 de spectatori).

Se cuvine amintit şi faptul că prestigiul internaţional dobândit de concursul Le Grand Prix de l’Opéra” se înscrie în contextul în care Opera bucureşteană mai marchează o premieră în istoria sa: va organiza, în luna noiembrie, prima conferinţă a Asociaţiei „Opera Europa” derulată în această parte a continentului. „Opera Europa” este structura care grupează 140 de instituţii de profil (inclusiv non-europene), fiind cea mai complexă formă de organizare internaţională a teatrelor lirice şi festivalurilor de operă, organizaţie care dă girul său de încredere României şi Europei de Est, apreciind realizările Operei Naţionale Bucureşti din ultimii ani şi integrând instituţia în rândul celor mai importante teatre muzicale ale lumii.

Mihai Cosma